Valaki azt mondta nekem, hogy már eleve motivált embereket kell felvenni, és oda kell figyelni, hogy utána ne rontsuk el őket. Ez így rendben is van, viszont sokaknak már az első résszel komoly gondjaik vannak, azaz hogyan találjanak igazán motivált embereket?
Szerintem a kérdés inkább az, hogy az igazán motivált pályázók ugyan miért éppen a te cégedhez jelentkezzenek? Korábbi blogomban már írtam róla, hogy óriási tévedés azt hinned, hogy ha felteszel egy álláshirdetést pl. a Profession.hu-ra, akkor minden olyan pályázó jelentkezni fog, akire illik a leírás!
Nem, bizony nem jelentkezik mindenki, sőt, van, hogy a potenciális 500-ból csak 20-30, és azok is a gyengébb eresztés. Mégis min múlik akkor, hogy az álláshirdetésedre jelentkeznek-e az igazán motivált és teljesítőképes pályázók?
Ahogy írtam, először azt kell megválaszolnod, hogy miért éppen a te cégedhez jelentkezzenek? Ha erre nem tudsz egyértelmű, meggyőző választ adni, akkor nagy bajban vagy!
Az első dolog, amit egy pályázó megnéz
mielőtt jelentkezik, a cég, ahova jelentkezik. Ha nem vagy közismert és jóhírű cég, mint pl. az Audi, akkor nem fognak sorban állni a jobbnál jobb pályázók, kivéve, ha teszel ellene, és már az álláshirdetés elején néhány sorban bemutatod a céged. Itt jön ki az, hogy mi az összefüggés a vállalati stratégia és egy álláshirdetés között, vagyis ha a stratégia nem motiváló, nem vonzó a már eleve motivált munkavállalók számára, akkor az álláshirdetéseid is gyengén fognak muzsikálni…
Az sem árt, ha megadod céged honlapjának linkjét, és egy profi honlapot találnak az érdeklődők, ami tovább növeli az esélyét, hogy jelentkezzenek hozzátok. A profi weblap itt azt jelenti, hogy:
- nem egy ingyenes domain-en van,
- nem 10 évvel ezelőtti alap html design-al készült,
- nincs tele Adsense hirdetésekkel,
de még sorolhatnám mitől gagyi egy weblap 2012-ben.
A munkakör
Ha a cég már kipipálva, azaz vonzó a már eleve motivált pályázók számára, akkor nézik meg magát a munkakört is. Ha ott, mondjuk pénzügyest keresel, és kb. annyi feladat és úgy van felsorolva, mint a másik 482 pénzügyes hirdetés többségénél, akkor ne számíts sok jóra, a szakma krémje nem hozzátok fog jelentkezni. Sok munkaadó gondolja azt:
– „De hát mindenki tudja mit csinál egy pénzügyes, nem?”
de ez is óriási tévedés. Ahány cég, annyiféle pénzügyes munkakör van, sőt még egy cégen belül lévő 2 külön pénzügyes munkakör is eléggé különböző lehet, ezért nem árt tisztességesen leírni. Én a felsorolás előtt írok 2-3 mondatot arról, hogy ez a munkakör miben különleges, miben más, mint egy átlagos pénzügyes munkakör, persze csak akkor, ha tényleg más, tényleg különleges. Hazudni azt nem szabad álláshirdetésben, mert úgy is visszaüt!
Most kérdezhetnéd, hogy
Minek ekkora feneket keríteni egy pénzügyes keresésnek?
Hadd mondjak erre egy példát. Egyszer volt egy ügyfelem, aki meghallgatott, és kellően nagy feneket kerített neki. Lett is egy olyan pénzügyese, aki a 150 milliós behajthatatlan kintlévőségből megmentett 114 milliót!
Egy szóval 114 millió oka volt nem hétköznapi pénzügyest felvenni…
És mi van a versenyképes fizetéssel?
Ha az eddig leírtakat rendesen megcsinálod, akkor már a követelmények, a versenyképes fizetés, meg a dinamikus, fiatalos csapat a rizsa, a céggel és a feladatokkal ugyanis kellőképpen megragadtad a motivált munkavállalók figyelmét és felkeltetted annyira az érdeklődésüket, hogy elküldjék az önéletrajzukat.
A folyamatnak azonban ezzel még nincs vége, mert jön a kiválasztási folyamat, az interjúk, amelyek során a legjobbaknak tovább kell tudnod fokozni az érdeklődését, de ez már egy másik blog témája. Ennyiből remélem az is látszik, hogy miről lehet beszélni egy „Álláshirdetés írásról” szóló tréningen egy egész napon keresztül…
Tamás, azért picit túlzol. Kérded, mit lehet erről beszélni egy egész napon át? Szerintem három nap is simán összejönne:
1. mikor elmondod,
2. mikor a hallgató szembesül az üres háttérrel, ráadásul még egy jó cím is kell
3. mikor a hirdetést megírni kívánó rájön, hogy mi az, amit elfelejtett megkérdezni az első napon.