Tegnap éppen felvételi interjúkat végeztem egy ügyfelemmel közösen, amikor ismét nagyon rácsodálkoztam a világra. Pontosabban arra, hogy még egy szervizvezetői munkakörre jelentkezők között is micsoda nagyságrendi különbségek lehetnek!
Amíg az egyik pályázóból azt sem néztem volna ki, hogy egy kiskutyára tudna vigyázni, addig a legjobbra akár a cégem irányítását is rábíznám mind az eddigi szakmai pályája, mind a képességei, de különösen a motiváltsága, lelkesedése miatt.
Ő az az ember, akire a legtöbb cégvezető vágyik, mert csak meg kell vele beszélni a célokat (lehetőleg lehetetlennek tűnő, az átlagos szervizvezetők számára elérhetetlennek tűnő kihívásokat), a vállalati irányelveket, és ő kitalálja a stratégiát, továbbá meg is valósítja, ráadásul rövidebb idő alatt, mint ami reálisan elvárható lenne.
Csak egy kérdés van, hol vannak ilyen emberek?
A kérdés valójában rossz, mert könnyű megválaszolni: az egész országban mindenhol! A megoldáshoz viszont más kérdést kell feltenni, ami így hangzik helyesen:
- Hogyan érd el, hogy cégedhez ilyen emberek jelentkezzenek?
Egy biztos, nem ilyen álláshirdetéssel:
Ha van valami, amit maximálisan ellenzek, az az anonim (névtelen) álláshirdetés, mert a pályázók leggyakrabban emlegetett problémája, hogy a legtöbb álláshirdetésből nem igazán derül ki számukra, pontosan miről is van szó. Ha pedig nem tudják miről szól a meghirdetett állás, akkor nagyon sokan nem is jelentkeznek rá!
Sőt, az igazán jók alaposan megnézik, hogy hova adják be pályázatukat, és abban biztos lehetsz, hogy anonim hirdetésre nem. A legjobb álláshirdetés ráadásul olyan, hogy még olyanok is jelentkeznek, akik egyébként nem keresnek állást, mert annyira megtetszik nekik a felvázolt szakmai feladat.
Mennyi hirdetésben is van szó pontos szakmai feladatról?
Ma a Profession.hu-n pontosan 3.866 db álláshirdetés van. Miközben átnéztem több százat, egyetlen egyet sem találtam, ahol a feladatok rövid, sablonos és semmitmondó felsorolásán kívül bármi más lenne. Magyarul semmi, ami egy igazán kiemelkedő teljesítményű munkavállaló érdeklődését felkeltené, mint pl.:
- Hirdető cég bemutatása, különlegességeinek (pl. termékek, misszió, növekedési potenciál, versenyelőny) a kiemelése,
- Kihívást jelentő feladatok részletes leírása (nemcsak a tömör felsorolásuk),
- Szakmai fejlődési lehetőségek.
Gyakran azonban még a legprofibban megírt álláshirdetés sem elég, ilyenkor jön a vállalati karrieroldal és a mai kor nagyágyúi, a közösségi oldalak (iwiw, Facebook, LinkedIn).
Hr marketing
Ez már a hr marketing témaköre, azaz minden olyan marketing tevékenységé, amit annak érdekében teszel, hogy felkeltsd az érdeklődését a fenti példában említett kiemelkedő teljesítményű munkavállalóknak és elérd, hogy jelentkezzenek a cégedhez.
Mert az igazán kiváló munkavállalók megnyerésért bizony meg kell dolgozni, nem elég ám egy sablonos álláshirdetés néhány feladat kötelező felsorolásával! Visszatérve a fenti példában említett szervizvezetőhöz, megmutatom, hogy mi az a nagyságrendi különbség:
A. Egy normál szervizvezető végül is elég jól menedzseli a szervizes kollégákat ahhoz, hogy megbízhatóan ellássák az ügyfelek karbantartási és javítási igényeit.
B. Egy kiváló szervizvezető azonban úgy működik, mint egy vállalkozó, azaz teljesen önállóan olyan plusz bevételi forrásokat talál, mint pl. egy ipari hidraulikus meghajtásokkal foglalkozó ügyfelemnél, ahol franciaországi és németországi ügyfeleik számára végeznek alkatrész felújításokat. A válság előtt ennek nemigen volt piaca csak Kelet-Európában, de 2008 óta Nyugaton is megváltozott a helyzet.
Ő találta ki a koncepciót, majd készíttette el azt a weboldalt, ahol videókon keresztül mutatják be a felújítási tevékenységüket, továbbá ő találta meg a francia- és németországi online marketing ügynökségeket, akik a weboldalukat kellően bereklámozták, és ő szerződött le a DHL-el, hogy expressz módon bonyolítsák le a logisztikát. Ma ebből a tevékenységükből jóval nagyobb a bevétele, és különösen a nyeresége a cégnek, mint az összes többi tevékenységből összesen!
Már csak egy kérdés van: hogyan találták ezt a zseniális szervizvezetőt?
Korrektül megírt Profession.hu álláshirdetéssel, és egy jól megszerkesztett karrier oldallal a cég weboldalán belül. Most biztos arra gondolsz, hogy a Profession.hu ügynöke vagyok vagy valamiért fel akarom kelteni az érdeklődésed az álláshirdetés írás iránt?
Igen, arra akarom felhívni a figyelmed, hogy az álláshirdetés írás, és az egész hr marketing nem jelentéktelen dolog, akár céged sorsa múlhat egy jól megírt hirdetésen!
- 18megosztás
- 18Facebook
Szia Tamas,
„hr marketing” – Itt az igazsag. Itt van a kutya elasva.
A HR-t marketingkent kell kezelni. Kommunikalni kell a munkaero piacnak, hogy mi jok vagyunk es nalunk jo dolgozni, mert akik itt dolgoznak, azok nem csupan „galyaznak” heti 37.5 orat, hanem egy mozgalom elen allnak es egy nagy es melto eszmeert kuzdenek.
Pl. Apple nem csupan telefonokat gyart, hanem a telefon ipar fejreallitasan dolgozik, mert ugy ertekelte, hogy a langyon, aporodott telefon iparnak egy nagy forradalomra van szuksege. Hat Apple vezeti ezt a forradalmat.
Azt hiszem cegek jobban jarnanak, ha marketinges szovegirokat kernenek fel allashirdetesek megirasara.
Kalandra fel!
T