Per pillanat 8.500 db álláshirdetés van a Profession.hu-n, 2.056 hirdető cég által. Nem tudom elégszer hangsúlyozni, hogy egy ekkora mezőnyben nem elég beleírni egy álláshirdetésbe a követelményeket, meg azt, hogy versenyképes fizetés kínálunk, meg dinamikus csapatot, hanem jóval komolyabb álláshirdetést kell már írni.
Vége van már 2009-nek, amikor egy csomó cégtől a legjobb (mert ők voltak a legdrágábbak) munkatársaikat rúgták ki, és addig toborzási szempontból extrém sportok kategóriájába tartozó munkakörökbe is könnyedén lehetett jó embereket találni. Ma már más a helyzet, 2009-ben ugyanis 2.000 db álláshirdetés volt a Profession.hu-n, míg tavaly 10.000 db volt a rekord! A nagy kérdés az, hogyan néz ki ma egy olyan álláshirdetés, amelyik hatékonyan működik, mik azok a dolgok, amelyek nem hiányozhatnak belőle, különben ablakon kidobott pénz az ára?
Indulól példának nézzünk meg egy nemrég megjelent hirdetést:
Ez egy nagyon jó álláshirdetés, de nem szabad másolni, kivéve ha már olyan ismert céged van, aki szabályos rajongótáborral rendelkezik, mint a Nanushka és a meghirdetett munkakör olyannyira egyértelmű, mint itt. Nekik elég egy ilyen hirdetés, mert az ismertségük, a „cool”-ságuk révén bőven van pályázó, továbbá az sem elhanyagolható szempont, hogy nem hiányszakmában hirdetnek.
De mit csináljon olyan cég, aki nem ennyire ismert, mint pl. a PNH?
s
Hát semmiképpen ne ezt!
Mi itt a baj?
Nem akarom megsérteni a céget, de ki a fene az a PNH?
- Hol van?
- Mivel foglalkozik?
- Mennyire jó abban, amit csinál?
- Milyen régóta csinálják?
- Milyen eredményeket tettek le eddig az asztalra?
megannyi kérdés, ami egy pályázó fejében megfogalmazódik, és ebből a hirdetésből nem kap rájuk választ!
Íme egy másik példa, egy szintén nem közismert cég álláshirdetése:
c
s
És itt a lényeg, a jobb oldalon, a cég részletes bemutatása. Sokan nem gondolnák, de ma ez egy álláshirdetés legfontosabb része! Vagy ha te álláskereső lennél, akkor teljesen mindegy lenne, hogy milyen céghez menj dolgozni, csak legyen munka és fizetés?
Szia Tamás! Klassz az új design, viszont nem teljesem értem a cikked, miért olyan fontos a cégbemutatás egy álláshirdetésben? Üdv, Kriszta