Ügyfelünk, egy 34 fős nagykereskedelemmel foglalkozó kkv
Ügyfelünk, egy 34 fős, 600 milliós éves forgalmú nagykereskedelemmel foglalkozó kkv marketing vezetőt keresett, amit már többször meghirdetett, de zömmel 600-800e Ft nettós igényű nagyvállalati nagyképernyős, szélesvásznú “stratégák” jelentkeztek, akikről messziről látszott, hogy nem egy 34 fős cégbe, és 2 fős marketing részlegbe valók, ahol az éves budget kb. 30 millió forint. Egyértelmű, hogy az álláshirdetés nem a megfelelő célcsoportot szólította meg.
foglalkoztató cég
éves marketing budget

Megoldás
Tanulmányozva a korábbi álláshirdetést, úgy írtam át, hogy olyan pályázók számára legyen vonzó, akik eddig még nem dolgoztak vezetőként, hanem egy nagy multinál termékmenedzserek voltak, amely ott a leguniverzálisabb munkakör, és mivel élelmiszeripari cégről volt szó, egyértelmű, hogy a multiktól érdemes tudást importálni, de megfizethető módon. Egy multis termékmenedzsernek ráadásul előrelépést jelent, hogy egy magyar vállalkozásnál ő marketing mindenes és a cég fejlődésével kiépítheti a marketing osztályt, azaz marketing vezetővé válhat.
Eredmény
Az újraírt hirdetés beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a végén 5 olyan pályázó is volt, akik közül csak komoly dilemmák után tudtak választani. Az új marketinges 6 évet húzott le ennél a cégnél.